Pages

Saturday, October 18, 2014

Zainab Dan Leman Part 2

Assalammualaikum dan hai hai hai.
Malas nak buat intro, baca jelah sambungan cerita Zainab dan Leman ni yaa.

Satu haritu, Leman ws aku. Dia kata nak jumpa sekejap.
Ada something nak bagi. Aku pun nasib baik time tu memang still ada dekat faculty lagi, so kira tak menyusahkan aku lah kalau nak jumpa dia pun.
Kalau aku dah sampai bilik memang tahap harlem shake kalau aku nak turun sematamata nak jumpa dia je.
So dia suruh jumpa dia dekat cafe. Time tu aku dekat library, actually kira jauh jugaklah.
Tapi sebab Leman ni dah beriya sangat nak jumpa, haa takpalah pergilah jugak kann.
Ontheway tu, terserempak pulak dengan Fadhli. Dari jauh aku dah senyum dah bila nampak dia.
Yelah sebab dia kawan aku jugak kann. Then Fadhli tegur, tanya pasal cuti aku.
Ehh buang tebiat pulak mamat ni tanya cuti aku bila balik mana apa semua.
Ruparupanya dia nak ajak aku jalanjalan sebab rumah kitaorang kira dekat ah jugak.
Aku pun well orang dah ajak kan, heheh kira on jelahh.
Then borak borak sekejap, tetiba teringat nak jumpa Leman.
So aku pun mintak diri lah nak jumpa si Leman and aku pun ciao pergi cafe.
Sampai je cafe, aku cari Leman. Berpeluh jugak ah ketiak nak jalan sampai ke sini enn.
Caricari Leman nasib baik jumpa, well time tu pun orang tak ramai sangat.
SO aku gerak pergi meja Leman. Time aku sampai tu, Leman sikit pun tak pandang aku.
Aku usha ahh muka dia, ehh merah siot. Aku fikir maybe sebab panas ke apa sebab Leman ni pun kira putih gak ah muka dia enn. Haa melting giteww hahaha
Yelah sebab kira meja yang dia duduk jauh sikit dari kipas. So memang panas. Aku takda ahh nak fikir lain time tuu.
Pastu aku baru je nak bukak mulut tanya, tetiba dia bangun and blah macamtu je.
Imagine. Dia tak cakap apapa. Terus blahh.
Ehh aku pun bengang lah enn. Dia ni nak main main ke menda. Ingat aku takda kerja ke nak bermandi peluh sematamata nak tengok muka masam dia ?
Oh god, seriously aku tak faham wehh. Kalau nak kata dia marah sebab aku lambat pun, tak logik sebab takdalah lama mana pun.
Aku janji pukul tiga, sampai pukul 3.03. Nasib baik terdetik aku nak gerak awal tadi ishh.
So, kalau dia nak marah sebab aku lambat memang nak makan penampar aku rasanyaa.
Tapi tapi tapi wehh, dia tak cakap apapa. Dia blahh macamtu je. Tak explain mendaa menda wehh. Hmm bengang dah lah aku ni.
Tadi beriya sangat nak jumpa katanyaa ada hal penting lah ada benda nak bagi lah.
Ni, sehabuk haram pun takdaa.
Tapi dah dia sendiri yang blah enn, takkan aku nak pergi kejar dia buat drama korea tengah tengah alam ni. Ehh memang kirim salam lah.
So aku pun biarkan jelah dia pergi. Aku usha je dia haa. Aku pun malas nak fikir terus aku order makan.
Lagi bagus aku membelanja diri sendiri daripada dok fikir pasal dia. ughh
So start dari haritu, aku merajuk dengan dia.
Aku taktahu kenapa aku merajuk tapi aku merajuk jugak.
Since tu, memang aku tak pandang dah dia. Sembang pun tak. Dia ws pun lambat lambat je aku reply.
Dalam sepanjang tempoh tu, aku ada lah kacau kawan Leman. Nama dia Piya.
Yaa Piya ni kira hotstuff jugak dekat sini, hebat kan aku hahahaha
Lamalama tu tetiba muncul pulak gossip aku dengan Piya ni haa.
Geng geng dia memang ramai yang mengusik kitaorang. Leman pun sama, usik aku jugak.
Well time tu, aku dengan Leman dah kira boleh ah bercakap balik. Aku pun malas ah nak layan merajuk lamalama sangat kan.
Takda faedah pun hewhew.
Leman tu pun, modal dia nak bercakap dengan aku bila usik Piya jelah. Sebab lain masa memang kitaorang tak bercakap sangat.
Kadangkadang aku jugak yang buatbuat taknampak dia hahaha jahatnyaa aipp
Tapi kan, aku sebenarnya sedih ni. Sedih sangat.
Sebab aku rindu Zainab dengan Leman yang dulu. Sekarang ni jadi awkward gila kalau nak bertegur pun.
Rasa pelik yang amat sangat tahu takk.
Dan aku biarkan je, kawankawan aku yang lain yang usik Leman.
Bak kata Leman, aku mengundur diri. Ehh ? 
Tapi aku rasa Leman tak perasan pun aku terasa hati dengan dia.
Sebab since kitaorang dah start baik ni, dia takda pun nak cakap pasal kes dekat cafe tu.
Aku pun malas lah nak tanya. Takut dia marah pulak. Sebab aku ada jugak dengar cerita disebalik tu tapi aku malas ah nak ambik port.
Malas nak percaya kalau orang lain yang cakap ni. Takut tak betul je. Lebih baik aku tunggu je tuan punya badan yang buka mulut kann.
Tapi aku. Tak dapat nak tolong diri sendiri. Bila masuk class yang kitaorang sama je, mesti aku cari dia.
Even tak duduk dekat dengan dia, tapi macam aku selalu je curi curi tengok dia time lecturer tengah ajar kat depan.
Yelah terbayang kenangan duludulu time kitaorang baru mula kenal kot hahaha comel sangat dulu.
Tapi tu dululah. Sekarang memang dah lain. Lain sangat.
Macam tak mungkin je kalau nak jadi macam dulu balikk.
Tapi aku taknak lah berbaik dengan dia. Sebab sakit hati tu still adaa.
Yelah. Sampai sekarang, dia tak explain lagi kenapa dia blah macamtu je time dekat cafe tu kan.
And sampai sekarang, dia tak bagi pun benda yang dia janji nak bagi tuu.
Aku terkilan tahu tak, even aku tak pernah mintak apapa dari dia.
Aku rindu sangat, kitaorang yang dulu.
Dan aku benci sangat, semua.
Semua yang menyibuk dalam hidup aku.
Yang menyibuk nak usik apa treasure aku.
Yang sibuk suruh aku jaga hati dia padahal dia tak pernah reti nak jaga hati aku.
Yang sibuk nak hancurkan kebahagiaan aku.
Yang sibuk nak jatuhkan aku.
Yang sibuk nak condemn aku.
Yang menyibuk dalam semuanya. Menyibuk. Menyibuk. Menyibuk.

End of part 2.
Cerita ni tak habis lagi. Tapi apa yang terbuku di hati dah disampaikan dah.
Even aku rasa makhluk makhluk yang berkenaan takkan baca pun ni tapi well belog aku kan sukahatilah.
Sambungan part 3 taktahulah bila lagi nak sambung. Doakan vitamin M ni dapat dikurangkan.
Dalam part 3 nanti aku cerita apa sebenarnya yang terjadi. Disebalik takbir. Disebalik perasaan.
Kahkahkah.

Till then.
With love and hate,
SazleenKmrzaman.

No comments:

Post a Comment